
1/7

By Rhoda Wilson March 14, 2025

Deep state organisation BBC props up Hamas by
disseminating Islamic propaganda

expose-news.com/2025/03/14/bbc-props-up-hamas

On 3 March, the BBC was reported to Counter Terrorism Police for possible
terrorism offences. The report was made in connection with the documentary
“Gaza: How To Survive A War Zone”, which was aired by the BBC on 17 February.

The BBC was aware, or at least suspicious, that the production company, Hoyo
Films, had paid a child whose father is in the Hamas government to narrate the
documentary.  A formal statement from the BBC provides evidence that the BBC
suspected that the child might be connected to Hamas and that money paid for his
narration might be used for the purposes of terrorism, UKLFI, who made the report,
said.

The co-producers of Hoyo Films have also been reported for possible terrorism
and fraud offences.

The BBC has been caught out on this occasion but how often does this occur?  As
Donna Rachel Edmund writes, “regularly … the BBC is running propaganda for
Britain’s deep state, which is allied with Islamic terrorist entities.”

Let’s not lose touch…Your Government and Big Tech are actively trying to censor
the information reported by The Exposé to serve their own needs. Subscribe now
to make sure you receive the latest uncensored news  in your inbox…

Yes, the BBC is a Deep State organisation. Yes, it is propping up Hamas

By Donna Rachel Edmunds as published by The Conservative Woman on 14 March 2025

The BBC was reported to the police for possible terrorism offences after it admitted that
Hoyo Films, the production company behind ‘Gaza: How To Survive A War Zone’, made
payments to the family of the child narrator of the film despite knowing he was the son of
a member of the Hamas government. He is also the grandson of a founder of Hamas. 

Caroline Turner, director of UK Lawyers for Israel which filed the report, said: “The BBC
has either been duped by the Hamas propaganda machine or has co-operated with it – or
both. While the BBC has been caught out on this occasion, we wonder how often this
occurs.”

https://expose-news.com/2025/03/14/bbc-props-up-hamas/
https://www.uklfi.com/bbc-and-hoyo-films-reported-to-counter-terrorism-police
https://www.conservativewoman.co.uk/yes-the-bbc-is-a-deep-state-organisation-yes-it-is-propping-up-hamas/
https://substack.com/@donnarachel
https://www.conservativewoman.co.uk/
https://www.bbc.co.uk/programmes/m00285w7
https://david-collier.com/bbc-pantomime/
https://www.uklfi.com/bbc-and-hoyo-films-reported-to-counter-terrorism-police


2/7

The short answer is: regularly. A report published by CAMERA-UK in September 2024,
examining the BBC’s output on Israel/Gaza since the start of the current war, found
numerous examples of the BBC pushing pro-Hamas propaganda. 

For example: 

On the day of the 7 October massacre in 2023, while the rest of Britain’s media
were detailing the brutality of Hamas’s attack on Israel, the BBC led its coverage
with a headline about ‘Israeli revenge attacks’; 
The BBC broadcast interviews in the immediate aftermath of the atrocity with
Hamas apologists who used their platform to make comments which the BBC was
forced to admit were “offensive”; 
The BBC refused to call Hamas “terrorists” because it would be seen as “taking
sides,” only to back down following criticism from the outraged Jewish community
and senior politicians from all sides.

There are many more besides. 

[Related: BBC ‘breached guidelines 1,500 times’ over Israel-Hamas war, The Telegraph,
7 September 2024]

One can describe these examples as “lax journalistic standards and institutional bias,” as
the report does, or one can see them for what they really are: firm evidence that the BBC
is running propaganda for Britain’s deep state, which is allied with Islamic terrorist
entities. 

That’s a bold claim, and I don’t make it lightly. But it’s an important statement to make as
we need to understand what’s going on here. 

Let’s start with a simple question: what is the deep state? The words typically conjure up
images of a shadowy unelected cabal, directing government from behind the scenes. But
the deep state isn’t some “Elders of Zion”-style conspiracy, a group of 12 powerful men
who control the world’s leaders like puppets on strings. In reality, it’s a complex web of
non-governmental organisations (“NGOs”), charities, agencies and quangos which work
together and fund each other to wage soft power abroad, and, more recently, at home. 

Everyone is aware that the CIA has long had a hand in directing coups, uprisings and
election outcomes in places such as Iran, Nicaragua, Italy and Indonesia. Fewer
understand that, increasingly, those influence operations have been largely outsourced to
NGOs and charities. 

The watershed moment came under the Reagan administration with the creation of the
National Endowment for Democracy (“NED”) in 1983. Its stated raison d’être was
“strengthening democratic institutions around the world through nongovernmental efforts.”
In practice, this meant funnelling US money through USAID to NED, then on to a range of
international NGOs, all tasked with running programmes designed to spread US state
influence. Author William Blum noted: “An NGO helps to maintain a certain credibility

https://camera-uk.org/wp-content/uploads/2024/09/BBC-ISRAEL-GAZA-BIAS-06b.pdf
https://archive.is/eLPlh


3/7

abroad that an official US government agency might not have.” NED’s first president,
Allen Weinstein, admitted openly that “a lot of what we do today was done covertly 25
years ago by the CIA.” 

The BBC and the Deep State

BBC Media Action is the BBC’s “charitable arm” – which in itself is a big red flag. How,
precisely, does the BBC’s charitable wing serve people around the world? 

“We use media and communication to help deliver stronger democracies [my emphasis],
a safer, more habitable planet and inclusive societies,” they say on their website. How do
they do that? 

“We create and support networks and coalitions [again, my emphasis] of media and civil
society organisations working to tackle information disorder, including fact-checking
networks . . . [We combat] the toxic combination of disinformation, misinformation, and
mal-information polluting our information environments.” 

BBC Media Action was launched as the BBC World Service Trust in 1999. In 2011 it
changed its name to BBC Media Action and now sits within the BBC’s World Service
Group (BBC World Service, BBC World News, BBC Monitoring and BBC Media Action).
Although outwardly it claims to be wholly independent from the BBC, tucked away in its
annual accounts it does boast of its “unique position at the heart of the BBC.” The
organisation’s 85 London employees, over half of whom earn more than £60,000 a year,
are based in the BBC’s White City broadcasting complex, though it pays not a jot of rent.
Staff are encouraged to bounce between charity and broadcaster “to give our London-
based staff a chance to learn in other parts of the organisation.”

It draws its funding from a wide range of sources, including governments, UN
organisations and quasi-philanthropic organisations.  

One of those is Counterpart International, of which Wikipedia notes: “In 1992, USAID
tapped the organisation to ‘go global’ and help determine a role for US non-governmental
organisations (NGOs) in the former Soviet Union.” Another is the Gates Foundation,
which has made 18 grants since 2006 worth a total of $56,367,647. And USAID gave
BBC Media Action £2.6million for the 2023/24 fiscal year, equivalent to about 8 per cent
of its funding. 

According to BBC Media Action, its top donor for 2024 was the Foreign and
Commonwealth Office (“FCO”), which last year alone handed over more than £3 million. 

In 2011, following the Arab Spring, the FCO set up the Arab Partnership as part of a G8
programme called the Deauville Partnership. Funding for the Arab Partnership was £110
million over four years. The BBC picked up some of that money through the World
Service Trust (i.e., BBC Media Action) and BBC World Service Arabic. 

https://www.bbc.co.uk/mediaaction/about
https://web.archive.org/web/20171126022048/https:/www.bbc.co.uk/mediaaction/about/history
https://www.bbc.co.uk/mediaaction/about/funding
https://en.wikipedia.org/wiki/Counterpart_International
https://www.gatesfoundation.org/about/committed-grants?q=BBC%2520Media%2520Action


4/7

Clearly, BBC Media Action and the BBC World Service, including BBC Arabic (one of the
BBC’s largest foreign bureaux), are all deeply embedded within the deep state web. And
they’re not shy about supporting jihad. 

BBC Media Action worked in the Palestinian Territories between 2012 and 2017. Although
that programme is now closed, the website still boasts of co-producing two shows in that
time, ‘Voices From Palestine and Free to Speak’, in partnership with the Palestinian
Public Broadcasting Corporation (“PBC”). ‘Voices from Palestine’ was “co-hosted by BBC
Arabic’s Nur Zorgui and the PBC’s Huda Kadoumi.” 

At the foot of the BBC’s page is a link to the PBC’s website. That site lists in its main
menu a section dedicated to the “Freedom Tunnel Heroes” – the name commonly given
by the Palestinian authorities to six Palestinian prisoners who briefly escaped from Gilboa
Prison in Israel in 2021. One was the head of Fatah’s military wing in the Jenin area
during the second Intifada, 2000-2005, during which time he oversaw numerous lethal
attacks. He carried out shooting attacks himself in 2018-19. Another was a man who
participated in the murder of an 18-year-old Israel and had plans to blow up a bus. A third
participated in a bus bombing in 2001 which killed three people and wounded many
others. All six were members of Fatah and Islamic Jihad. In 2022, the Palestinian
Authority encouraged schoolgirls to hail them as heroes by inaugurating a garden at the
Al-Adawiya High School for Girls in honour of the six terrorists. 

Another section of PBC’s website is dedicated to “martyrs,” i.e. Palestinians who have
been killed while waging jihad against the Jews. 

Then there’s BBC Arabic. The CAMERA-UK report details how fluently BBC Arabic
speaks the language of Hamas: Hamas terrorists are referred to as “the resistance”;
attacks are “resistance operations”; in one case, a terrorist who was killed fighting was a
“martyr”; Jewish towns in the West Bank that date back to the 1800s are “settlements”
and their residents are “settlers.” 

In at least five cases, BBC staff showed support for the 7 October massacre on social
media. The outcry forced the BBC to investigate, yet following that investigation, the
BBC’s Director General Tim Davie told MPs that “the Arabic service, in terms of its output,
we should be very proud of.” He excused the journalists, saying they were “under
enormous pressure.” 

Writing about the CAMERA-UK report for The Telegraph, former Director of BBC
Television Danny Cohen (who also compiled and edited the report) said: “Impartiality
breaches have occurred so often at its Arabic channel that they almost look deliberate.”

None of this should come as a surprise given the support for Hamas shown by the British
state itself. 

I have previously detailed how the UK government launders money for Hamas through
UNWRA, the UN’s refugee organisation set up specifically for the Palestinians, which: 

https://www.bbc.co.uk/mediaaction/where-we-work/middle-east-and-north-africa/palestinian-territories
https://palwatch.org/page/31200
https://camera-uk.org/wp-content/uploads/2024/09/BBC-ISRAEL-GAZA-BIAS-06b.pdf
https://archive.ph/6HA2y%23selection-2771.166-2771.189
https://freedomradio.substack.com/p/keir-starmer-laundering-british-money-hamas


5/7

teaches young Palestinian children to hate Jews, indoctrinating them into a jihadist
mindset. Children as young as 14 have been killed fighting jihad, thanks to the
lessons they receive at UNWRA schools;
shares its infrastructure with Hamas high command;
employed Hamas members; and,
gave cash to Hamas.

Last month, released British-Israeli hostage Emily Damari revealed that she had been
held in an UNWRA camp. Following an outcry, on 18 February the Prime Minister’s Office
told Israel’s Channel 12 that the government was reconsidering its payments to UNWRA.
The following day, a Foreign Office source told Middle East Eye that the reports were
false and that the government had doubled down on its support for the UN agency. Which
of those reports is mis-, dis-, or mal-information? 

This is not “something […] going badly wrong,” as Cohen says it is: this is deliberate and
directed subversion of the British state apparatus by the BBC. In light of the evidence, it is
naive to think otherwise.

This article was drawn from a longer essay which can be found on Donna’s
Substack, ‘Freedom Radio’.

The Expose Urgently Needs Your Help…

https://palwatch.org/page/29438
https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/uk-said-reconsidering-unrwa-funding-after-released-british-israeli-hostage-told-starmer-she-was-held-in-agency-facilities/
https://www.middleeasteye.net/news/uk-reviewing-unrwa-funding-after-claim-captives-were-held-its-facilities-reports-say
https://freedomradio.substack.com/p/yes-the-bbc-is-a-deep-state-organisation
https://expose-news.com/2024/10/17/the-expose-october-fundraising-2024/
https://expose-news.com/2024/10/17/the-expose-october-fundraising-2024/


6/7

C an you please help power The Expose’s hosest, reliable, powerful and truthful
journalism?

Your Government & Big Tech organisations

such as Google, Facebook, Twitter & PayPal

are trying to silence & shut down The Expose.


So we need your help to ensure

we can continue to bring you the

facts the mainstream refuse to…

We’re not funded by the Governmenrt


to publish lies and propagandas on their

behalf like the Mainstream Media. 




Instead we rely solely on your support. So 


please support us in ourt efforts to bring
you honest, relisble, investagative journslism


today. It’s secure, quick and easy…

Please just choose your preferred

method  to show your support …

https://expose-news.com/2024/10/17/the-expose-october-fundraising-2024/
https://expose-news.com/2024/10/17/the-expose-october-fundraising-2024/
https://expose-news.com/2024/10/17/the-expose-october-fundraising-2024/
https://expose-news.com/2024/10/17/the-expose-october-fundraising-2024/
https://expose-news.com/2024/10/17/the-expose-october-fundraising-2024/
https://expose-news.com/2024/09/11/september-fundraising-campaign-we-rely-solely-on-the-support-of-our-suffering-readers/
https://expose-news.com/2024/10/17/the-expose-october-fundraising-2024/
https://expose-news.com/asp-payment-box/?product_id=237456
https://expose-news.com/asp-payment-box/?product_id=253886
https://donate.stripe.com/4gw4iL2MOaLuaCAaEF
https://www.buymeacoffee.com/dailyexpose
https://gettr.com/user/dailyexposegb
https://gab.com/dailyexpose


7/7

Dr. David Weldon’s stance on the safety of MMR vaccines 25 years ago has led to a loss
of support for his CDC nomination
South Africa’s flagship renewable energy initiative is plagued with waste, mismanagement
and corruption
Prof. Norman Fenton: How the BBC and the climate change industry shapes the narrative
UK prioritises Ukraine’s critical minerals with 100-year partnership agreement and
meetings with large corporations


Follow Daily Expose on Telegram






https://expose-news.com/2025/03/15/safety-of-mmr-vaccines/
https://expose-news.com/2025/03/15/south-africas-flagship-renewable-energy-initiative/
https://expose-news.com/2025/03/15/how-climate-change-industry-shapes-the-narrative/
https://expose-news.com/2025/03/14/uk-prioritises-ukraines-critical-minerals/
https://t.me/dailyexpose

